بازسازی اقامتگاه های بومگردی در شیراز

خانه های بومگردی شهر شیراز

شرکت گردشگری آسمان به منظور بهبود صنعت گردشگری اقدام به بازسازی خانه های سنتی به عنوان هتل و خانه های بومگردی نموده است. این مجموعه با حفظ میراث فرهنگی بهترین تمهیدات را برای بازسازی خانه های سنتی به کار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی رزرو اقامتگاه بومگردی در شیراز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کسانی که خانه های بومگردی شهر شیراز را برای اقامت در طول سفر خود انتخاب می کنند افرادی هستند که علاوه بر گذراندن اوقات خود در یک محیط آرام می توانند با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه نیز آشنایی کافی را به دست بیاورند. استان شیراز با توجه به میراث فرهنگی متعددی که دارد یکی از قطب های گردشگری در ایران محسوب می شود و بافت سنتی و تاریخی استان باعث شده است که خانه های قدیمی بسیاری در آن وجود داشته باشد. با توجه به بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به استراحتگاه های بومگردی افراد زیادی سعی در راه اندازی این نوع کسب و کار با هدف جذب مهمان های داخلی و خارجی داشته اند.

برخی از اقامتگاه های گردشگری در شهر شیراز شامل موارد زیر می شود.

  • اقامتگاه بومگردی عمارت قاجاریه شیراز
  • اقامتگاه بومگردی لوتوس شیراز
  • اقامتگاه بومگردی سی راه شیراز
  • اقامتگاه بومگردی ترنجستان شیراز
  • اقامتگاه بومگردی باغ ایرانی شیراز

بازسازی هتل بومگردی در شیراز

برای بازسازی اقامتگاه های بومگردی در شیراز با توجه به حفظ میراث فرهنگی در این استان و زیر نظر افراد متخصص این بازسازی ها با اصولی ترین شیوه انجام می شود. شرکت هایی مانند مجموعه ی گردشگری آسمان بدون برهم زدن شکل ظاهری و بافت سنتی این خانه ها به بازسازی اقامتگاه های بومگردی می پردازند. برای بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به مراکز گردشگری لازم است که از اداره ی گردشگری و میراث فرهنگی و ادارات مربوط مجوزهای لازم اخذ شود. برای بازسازی این خانه ها به دلیل حساسیت هایی که میراث فرهنگی دارد باید به این نکته توجه شود که ساختار کلی محل نباید دستکاری شود زیرا معماری خانه های قدیمی منحصر به فرد و فکر شده است و با خراب کردن یک نقطه از خانه ممکن است نقشه ی کلی آن دچار نقص شود. مجموعه ی گردشگری آسمان با توجه مهارت و تجربه ای که دارد از اولین مراحل و اخذ مجوزهای لازم تا آخرین مراحل و لحظه ی تحویل خانه در خدمت مراجعان عزیز می باشد.

تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه سنتی در شیراز

اقامتگاه بومگردی در شهر شیراز وجود دارد که بسیار قدیمی و مخروبه بودند و امروزه تبدیل به اقامتگاه های بسیار شیک شده اند. این خانه ها توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کنند و گردشگران ایرانی و خارجی از اقامت در این محل لذت ببرند. تعدادی از این اقامتگاه ها به دلیل سرویس دهی مناسبی که دارند در شیراز به شهرت رسیده اند.

خانه های تاریخی در شیراز برای گردشگران و نیازهای که دارند با به کار بردن امکانات مدرن با تغییر کاربری به عنوان اقامتگاه استفاده می شوند. متخصصین در مسیر بازسازی این اماکن نیاز زندگی امروز را نیز در نظر می گیرند. البته به دلیل شرایطی که این خانه ها دارند استفاده از آسانسور در آن امکان پذیر نیست و افراد مسن و کسانی که مشکلات جسمی دارند باید به این نکته توجه کنند. استفاده از قاب های چوبی و شیشه های رنگی برای ساخت در و پنجره این خانه ها از جمله زیبایی های آن محسوب می شود.

اتاق های این گونه مجموعه ها برای پذیرایی از مسافران با همه ی امکانات در نظر گرفته شده است. معماری سنتی این خانه ها با در نظر گرفتن همه ی المان های بهبود روحیه ی افراد انجام گرفته است. حیاط بزرگ و حوض و اتاق های نورگیر و مناسب برای زمستان و تابستان از جمله ویژگی های این خانه ها محسوب می شود که در بازسازی آن ها حفظ شده و سعی در زیباسازی بیشتر آن می شود. فضای خانه های تاریخی دارای محیطی آرامبخش و بسیار زیبا برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد به همین دلیل با مناسب سازی آن ها سعی می شود محیطی دلپذیر برای مسافران ایجاد شود. شیشه های رنگی و سبک سنتی این خانه های بازسازی شده برای مدتی کوتاه هم که شده مسافران را به سال های دور و زندگی به سبک قدیم می برد.

مرمت خانه های قدیمی و بازسازی و راه اندازی اقامتگاه های سنتی

خانه های قدیمی با در نظر گرفتن سبک های معماری سنتی و توسط افراد متخصص در این زمینه بازسازی شده است. اتاق های سنتی ساخته شده در دوره های تاریخی مانند پهلوی و قاجار از جمله امکانات این خانه به حساب می آید. صرف غذاها و نوشیدنی های سنتی در این مجموعه ها با ساخت امکاناتی که در این زمینه لازم است باعث گذراندن اوقاتی خوش و خاطره انگیز می شود. افرادی که تخصص در زمینه ی ساخت دوباره ی این مکان ها دارند به خوبی امکانات و ویژگی های کلی آن را حفظ می کنند.

در مراحل زیباسازی خانه های سنتی و بازسازی آن ها سعی شده است ترکیب کلی این خانه ها مانند وجود ستون و راه پله و حوض و حیاط بزرگ در این مجموعه ها حفظ شود. اتاق هایی که برای پذیرایی از مهمان ها در نظر گرفته می شود با توجه به نیاز آن ها با امکانات جدیدی آماده سازی خواهد شد. به کارگیری گچبری زیبا با قاب های چوبی پنجره در زمان ساخت باعث جذب گردشگران به این اقامتگاه ها می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بازسازی خانه های سنتی و بومی در هر منطقه ای از شیراز می توانید از مشاوران ماهر مجموعه ی گردشگری آسمان مشورت های لازم را بگیرید و با توجه به میراث سنتی در هر منطقه خانه ی مورد نظر خود را بازسازی کرده و آن را به اقامتگاه تبدیل کنید. مجموعه ی آسمان با در نظر گرفتن همه ی نیازهای زندگی مدرن و حفظ میراث فرهنگی برای ارائه بهترین امکانات در این منازل و تبدیل آن ها به مراکز بومگردی تلاش می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *