معرفی اقامتگاه های بومگردی در شیراز

بازسازی اقامتگاه های سنتی

سرمایه گذاری آقای جرج تالر در شرکت گردشگری آسمان با ایجاد شرایطی برای بازسازی خانه های سنتی ایران به گسترش اقامتگاه های بومگردی در کشور ما کمک شایانی کرده است. این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی در هر منطقه به بازسازی خانه های قدیمی می پردازد. از جمله این اقامتگاه ها در شهر شیراز است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ایران است و به دلیل آداب و رسوم و غذاهای متنوعی که دارد سالیانه گردشگران زیادی را جذب می کند. به دلیل افزایش جمعیت گردشگران در این شهر وجود اقامتگاه های بومگردی در شیراز می تواند برای اقامت جمعیت زیادی موثر باشد. اقامت در خانه های بومگردی شیراز فرصت مناسبی را برای رشد گردشگری در این شهر فراهم کرده است. در این اقامتگاه ها علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردم شیراز می توانید بهترین غذاها و آشامیدنی ها را نیز تجربه کنید.

اقامتگاه طاها در شیراز

هتل طاها بزرگترین اقامتگاه بومگردی شیراز در محله ی سنگ سیاه قرار دارد. این مجموعه یکی از مراکز بومگردی بزرگ با 20 واحد اقامتی است. اتاق های شیک و بزرگ و حیاط دوست داشتنی از جمله امکانات این مجموعه است. برای سهولت گردشگران امکانات برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. فاصله کم تا حرم شاهچراغ و خانه ی زینت الملوک از جمله ویژگی های این خانه است.

اقامتگاه بومگردی هفت رنگ

یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی در استان فارس اقامتگاه هفت رنگ است. وجود 11 واحد اقامتی و امکانات مدرن برای سکونت در این اقامتگاه با در نظر گرفتن نیاز مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. رضایت گردشگران از این مرکز اقامتی به دلیل شرایط مطلوبی است که با بازسازی خانه های بومگردی برای اقامت فراهم آمده است.

خانه ی سنتی ماه منیر

 از اقامتگاه های بوم گردی با دکوراسیون دوست داشتنی است. این مجموعه نزدیک به ارگ شیراز و نارنجستان قوام است. 6 واحد اقامتی در این منطقه برای سهولت گردشگران در نظر گرفته شده است. به دلیل محدودیت شرایط امکان سرو غذا وجود ندارد ولی تجربه بودن در یک مکان لذت بخش در اختیار مراجعان قرار می گیرد.

اقامتگاه بومگردی لوتوس شیراز

یکی از اقامتگاه های تمیز و مجهز در شهر شیراز اقامتگاه لوتوس است. این مکان به دلیل دسترسی به مناطق گردشگری بسیاری از دغدغه های مسافران را رفع کرده است. این اقامتگاه در خیابان لطفعلی خان زند با امکان اقامت 23 نفر ساخته شده است. اتاق های این مجموعه برای پذیرایی از مسافران با همه ی امکانات در نظر گرفته شده است. معماری سنتی این خانه با در نظر گرفتن همه ی المان های بهبود روحیه ی افراد انجام گرفته است. حیاط بزرگ و حوض و اتاق های نورگیر و مناسب برای زمستان و تابستان از جمله ویژگی های این خانه محسوب می شود. فضای خانه ی لوتوس دارای محیطی آرامبخش و بسیار زیبا برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. شیشه های رنگی و سبک سنتی این خانه که مورد بازسازی قرار گرفته است برای مدتی کوتاه هم که شده مسافران را به سال های دور و زندگی به سبک قدیم می برد.

اقامتگاه ستایش

در خیابان سنگ سیاه و مسجد مشیرالملک است. این واحد 3 اتاق دارد و امکان اسکان برای 13 نفر فراهم شده است. به دلیل زیبایی این مکان بومگردی که دارای مولفه های هنری شیراز نیز هست گردشگران می توانند از آن برای اقامتی آسان استفاده کنند.

اقامتگاه سی راه

 در یکی از مهم ترین سه راه های شیراز به نام سه راه نمازی قرار دارد. این واحد اقامتی برای پذیرای از سی نفر فراهم شده است. به دلیل دسترسی آسان به مراکزی مانند ارگ کریم خانی، اقامتگاه مسجد عتیق و خانه ی زینت الملوک این مجموعه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

اقامتگاه آجری سی راه از آثار تاریخی دوره ی پهلوی است. وجود ستون و راه پله و حوض و حیاط بزرگ از جمله امکانات این مجموعه است. 6 اتاق برای پذیرایی از مهمان ها و گچبری زیبا با قاب های چوبی پنجره باعث جذب گردشگران به این اقامتگاه شده است. نزدیک بودن این خانه به دیگر مکان های تاریخی شیراز نیز از جمله مزیت های آن است.

هتل سنتی داریوش

برای اقامت در شیراز می توان بوتیک هتل سنتی داریوش را انتخاب کرد. این مجموعه فاصله ی کمی تا فرودگاه شیراز دارد. 8 واحد اقامتی برای 25 مسافر و گردشگران در این مجموعه وجود دارد. از این هتل سنتی تا باغ ارم و باغ دلگشا فقط 16 دقیقه پیاده روی است. امکان اقامت و استراحت در اتاق خوابی که در شاه نشین قرار دارد از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است.

هتل سنتی گلشن

در شیراز از جاذبه های گردشگری در این شهر محسوب می شود. این هتل در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد و تا فرودگاه بین المللی این شهر مسیر زیادی نیست. نزدیک بودن این مجموعه به خانه ها و مکان های سنتی در شیراز از جمله امکانات آن به حساب می آید.

عمارت قاجاریه شیراز

 با بافتی قدیمی و سنتی از جمله اقامتگاه های معروف در این شهر است. این مجموعه ی بومگردی که متعلق به دوره ی قاجاریه است، 400 متر مربع مساحت دارد و حیاط زیبای آن از امکانات منحصر به فرد این مجموعه محسوب می شود. اتاق های طبقات اول و دوم این مجموعه با اتاق های شیشه ای و رنگی و نزدیکی آن به مجموعه های سنتی از جمله امکانات عمارت قاجاریه است.

اقامتگاه بومگردی عمارت قاجاریه شیراز خانه ای است که از دوران قاجار باقی مانده است. این خانه با حفظ ساختار سنتی آن و با در نظر گرفتن لزوم نگهداری از بافت تاریخی بازسازی شده است. خانه ی قاجاریه برای گردشگران و نیازهای که دارند از به کار بردن امکانات مدرن نیز استفاده کرده است و نیاز زندگی امروز را نیز در نظر گرفته است. البته به دلیل شرایطی که این خانه دارد استفاده از آسانسور در آن امکان پذیر نیست و افراد مسن و کسانی که مشکلات جسمی دارند باید به این نکته توجه کنند. استفاده از قاب های چوبی و شیشه های رنگی برای ساخت در و پنجره از جمله زیبایی های این مجموعه محسوب می شود.

اقامتگاه ماه سلطان

 از جمله اقامتگاه های سنتی و محبوب در شهر شیراز است. این اقامتگاه زیبا برای ثبت لحظات مهم زندگی بسیار مناسب است. چشیدن طعم اصیل غذاهای ایرانی در این مجموعه به داشتن سفری خاطره انگیز برای گردشگران بسیار کمک می کند.

اقامتگاه بومگردی پری دخت

در شهر شیراز جزء 5 اقامتگاه های برتر در این مجموعه است. وجود بهترین امکانات سرمایشی و گرمایشی و شرایط اقامتی راحت در این مکان برای اغلب مسافران حس بازگشت به این منطقه و تجربه ی سفرهای خاطره انگیز دیگری را تقویت می کند. تسلط پرسنل به زبان انگلیسی باعث سهولت گردشگران خارجی شده است.

اقامتگاه بومگردی ترنجستان

این اقامتگاه قدمتی با در نظر گرفتن سبک های معماری سنتی و توسط افراد متخصص در این زمینه بازسازی شده است. اتاق های سنتی ساخته شده در دوره ی پهلوی و قاجار از جمله امکانات این خانه به حساب می آید. این مجموعه در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده است. صرف غذاها و نوشیدنی های سنتی در این مجموعه باعث گذراندن اوقاتی خوش و خاطره انگیز می شود. این مکان دنج جای مناسبی برای دورهمی های صمیمانه نیز هست.

اقامتگاه بومگردی باغ ایرانی شیراز

نمای آجری عمارت بومگردی باغ ایرانی شیراز نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده است. این اتاق با 9 اتاق مجزا برای پذیرایی از سی نفر ظرفیت دارد. هر کدام از اتاق ها دارای همه ی امکانات اقامت است و مسافران با استفاده از همه ی امکانات رفاهی می توانند به آسانی از محل اقامت خود در شیراز مطمئن باشند.

مزایای اقامتگاه بومگرد در شیراز

اقامتگاه های بومگردی خانه های سنتی با ویژگی های فرهنگی هر منطقه است توسط مجموعه های بزرگی مانند گردشگری آسمان ساخته می شوند. تجربه ی آداب و رسوم و غذاهای مختلف در این مناطق باعث شده است بسیاری از افراد برای تجربه ی یک اقامت متفاوت مجموعه های سنتی و گردشگری با عنوان بومگردی را استفاده می کنند. این اقامتگاه ها از نظر اقتصادی بسیار مناسب هستند و هزینه ی اقامت در اقامتگاه سنتی در شیراز زیاد نیست. از دیگر مزایای اقامت در این مناطق حفظ میراث فرهنگی و جلوگیری از تخریب خانه ها و مکان های گردشگری در مناطق مختلف ایران است. این اقامتگاه ها برای کسانی که عاشق سفر و کسب تجربیات متفاوتی هستند بسیار لذت بخش خواهد بود. مجموعه ی گردشگری آسمان با هدف حفظ میراث ملی ایران و جلوگیری از تخریب مکان های بومگردی به بازسازی خانه های قدیمی و با فرهنگ و پیشینه ی غنی می پردازد. در صورتی که برای بازسازی خانه های قدیمی خود نیاز به مشاور با افراد متخصص را دارید به سایت ما مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بازسازی خانه های سنتی و بومی در هر منطقه ای می توانید از مشاوران ماهر مجموعه ی ما مشورت های لازم را بگیرید و با توجه به میراث سنتی در هر منطقه خانه ی مورد نظر خود را بازسازی کرده و آن را به اقامتگاه تبدیل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *